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나의 하나님에 관하여/외경(토비트)

서론

Introduction

서론
Tobit, also called THE BOOK OF TOBIAS, apocryphal work (noncanonical for Jews and Protestants) that found its way into the Roman Catholic canon via the Septuagint. A religious folktale and a Judaicized version of the story of the grateful dead, it relates how Tobit, a pious Jew exiled to Nineveh in Assyria, observed the precepts of Hebrew Law by giving alms and by burying the dead. In spite of his good works, Tobit was struck blind. 토비트(Tobit), 또는 The Book of Tobias라고도 하며, 외경으로서, 유대교와 개신교에서는 정경으로 인정하지 않으며 로마 가톨릭에서는 70인역 성서를 따라 정경으로 인정한다. 한편의 종교적 민담이며 죽은 사람들의 이야기를 유대교식으로 개작한 것이기도 하다. [토비트]는 독실한 유대인인 토비트가 아시리아의 니네베로 추방된 경위와, 자선을 베풀고 죽은 자들을 묻어줌으로써 히브리 법의 계명을 지킨 것에 대해 이야기한다. 토비트는 선행을 했음에도 불구하고 장님이 되었다
Concurrent with Tobit's story is that of Sarah, daughter of Tobit's closest relative, whose seven successive husbands were each killed by a demon on their wedding night. When Tobit and Sarah pray to God for deliverance, God sends the angel Raphael to act as intercessor. Tobit regains his sight, and Sarah marries Tobit's son Tobias. The story closes with Tobit's song of thanksgiving and an account of his death. 토비트의 이야기에 함께 나오는 것은 토비트의 가장 가까운 친척의 딸인 사라에 대한 이야기이다. 그녀는 7번 결혼을 했는데, 7명의 남편이 각각 결혼한 날 밤 악마에 의해 죽음을 당했다. 토비트와 사라가 하느님에게 구원해달라고 기도하자 하느님은 천사 라파엘을 중재자로 보냈다. 토비트는 시력을 되찾았고, 사라는 토비트의 아들 토비아스와 결혼한다. 이 이야기는 토비트의 감사의 노래와 그의 죽음에 대한 설명으로 끝을 맺는다.
The book is primarily concerned with the problem of reconciling evil in the world with divine justice. Tobit and Sarah are pious Jews unaccountably afflicted by malevolent forces, but their faith is finally rewarded, and God is vindicated as both just and omnipotent. Other major themes are the need for Jews living outside Palestine to observe religious law strictly and the promise of the restoration of Israel as a nation. 이 책은 주로 세상에 있는 악을 신의 정의와 조화시키는 문제에 관심을 기울이고 있다. 토비트와 사라는 경건한 유대인으로 악의 세력에 의해 해를 입었지만 그들의 믿음은 결국 보답을 받고 하느님은 정의롭고 전능한 자로 인정된다. 다른 주요주제는 팔레스타인 외곽에서 살고 있는 유대인들이 율법을 엄격히 지킬 필요성과 이스라엘이 한 민족으로 회복될 것이라는 약속이다.

Historical inaccuracies, archaisms, and confused geographic references indicate that the book was not actually written at Nineveh in the early 7th century BC. Rather, its emphasis on the burial of the dead suggests it was written, possibly at Antioch, during the reign (175-164 BC) of Antiochus IV Epiphanes of Syria, when Jews faithful to their religion were forbidden to bury their dead.

 역사적 부정확성, 의고주의(擬古主義), 복잡한 지리적 설명 등으로 미루어볼 때 이 책이 BC 7세기초 니네베에서 씌어졌다는 것은 설득력이 없다. 오히려 죽은 사람들의 매장에 대해 강조하는 것으로 보아 시리아의 안티오코스 4세 에피파네스의 재위기간(BC 175~164)에 안티오크에서 씌어진 듯하다. 그당시 자신들의 종교에 충실한 유대인들은 죽은 자를 매장하는 것이 금지되어 있었다.
Outline of Contents 개요
Tobit in Nineveh and Sarah in Media suffer and pray
1.1-3.15
니느웨의 토비트와 메디아의 사라가 고통받으며 기도한다
Their prayer are answered
3.16-11.18
그들의 기도가 응답된다
a. In answer to their prayers God sends the angel Raphael
3.16-17
그들의 기도에 응답하여 하나님은 천사 라파엘을 보낸다
b. Tobit gives advice to his son, Tobias
4.1-2
토비트는 자신의 아들 토비아스에게 조언 한다
c. Raphael travels with Tobias to Media
5.1-7.12
라파엘은 토비아스와 메디아를 여행한다
d. Tobias marries Sarah
7.13-9.6
토비아스는 사라와 결혼한다
e. Raphael returns with Tobias and Sarah, and cures Tobit's blindness
10.1-11.18
라파엘은 토비아스 및 사라와 함께 돌아오며 토비트의 눈을 치료한다
The angel Raphael reveals who he is
12.1-22
라파엘은 자신이 누구인지 밝힌다
Tobit praises God and gives advice to Tobias
13.1-14.15
토비트는 하나님을 찬양하며 조언 한다
토비트(Tobit)